петак, 3. октобар 2014.

ОТАЦ

који си на Небесима,
да се свети Име Твоје,
да дође Царство Твоје,
да буде воља Твоја
и на земљи као што је на Небу.
Хлеб наш насушни
дај нам данас
и опрости нам дугове наше
као што и ми опраштамо
дужницима нашим.
Не уведи нас у искушење,
но избави нас од зла.
Јер је Твоје Царство и сила и слава
Оца и Сина и Светога Духа
Сада и свагда и у векове векова. Амин.
 
Икона "Оче наш", 1813.

   Бог Отац је Творац неба и земље и свега видљивог и невидљивог. Бог је биће без почетка и без краја. Он је дух који се не види, али је свуда присутан, све види, све зна, све може. Бог је пун љубави према свим људима и према свим створењима. По православној вери, Бог је тројичан: Бог Отац, Бог Син и Бог Свети Дух. Када се крстимо, ми саставимо три прста десне руке да назначимо да је нераздељива Тројица - један Бог. Пут познања Бога Оца јесте преко Другог лица Свете Тројице, Сина Божијег, који је сишао на земљу и, на чудесан начин, оваплотио се од Духа Светога и Пресвете Дјеве Марије као Богочовек Исус Христос, сјединивши у својој Личности Бога и човека. Тиме је задовољена исконска жеља људи и омогућено им да виде Бога. "Који виде мене виде Оца...Ја сам у Оцу и Отац је у мени."( Јован 14; 9, 10).

СРПСКИ ПРАВОСЛАВНИ БУКВАР, Светигора, Београд и Цетиње, 2012.

Нема коментара:

Постави коментар