петак, 24. април 2015.

Света Литургија

Црква Светог архангела Гаврила, Гуча
Света Литургија је наша најважнија служба. Литургијом Црква изражава своју захвалност Господу. Сви ми који смо чланови Цркве - верни народ са свештеницима и епископом
- сабрани смо у храму. Сам Господ Христос је онај који нас сабира и чини да будемо у заједници са Богом. У Литургији учествује и природа. Ми приносимо дарове природе - хлеб и вино - Богу Оцу. Господ прима наше дарове и удостојава нас да будемо причасници Његовог Царства. И ми се причешћујемо од једног хлеба и пијемо из исте чаше, остварујући међу собом и са Христом заједницу љубави.Тако је света Литургија наш живот са Богом, наше учешће у Његовом Царству, наше храњење небеским Хлебом Живота.

ДАРОВИ НА СВЕТОЈ ЛИТУРГИЈИ

Хлеб и вино су дарови природе које приносимо на светој
Литургији. Од њих ћемо се причестити при крају службе.
Епископ (или свештеник) испред верног народа, односно
сви заједно, чинимо принос Господу, приносећи себе и ове
дарове, сабрани у једно - Цркву Христову, ми, природа и сам
Господ Христос.
На посебан тањирић, који се зове Свети дискос, стављамо
хлеб који се приноси. Вино се сипа у нарочиту чашу која се
зове Света чаша или Свети путир.
Касније се одређени делови принешеног и освећеног хле­
ба са дискоса стављају у Свету чашу. Из Свете чаше се ми,
сабрани у Христу, причешћујемо.

свештеник Радиша Јовановић
Часопис "Богомладенац", бр.3, 2015.

Нема коментара:

Постави коментар