уторак, 20. фебруар 2018.

ВЕЛИКИ, ЧАСНИ, ВАСКРШЊИ ПОСТ

   У Новом Завету пост је установио сам Господ Исус Христос постећи четрдесет дана у пустињи, пре него што је почео да проповеда. О посту пишу јеванђелисти...и у посланици Јеврејима...
   Ништа се на овом свету, па ни у Цркви, не догађа одједном. Свему добром и лепом у животу претходи припрема, тако се за Празник над празницима, Васкрсење Христово, припремамо молитвом и постом.
   Пост има две стране, телесну и духовну.
   Свети Јован Златоусти о посту каже: "Не говори ми: толико дана сам постио, нисам јео ово или оно, нисам пио вина, ишао сам у грубој хаљини, него кажи нам да ли су од гневног човека постао тих, од жестоког - благ. Ако си изнутра пун злобе, зашто си тело мучио?
   Ако је у теби завист и љубав према стицању, да ли је од користи што си пио само воду? Ако је душа, која је господарица тела, заблудела, зашто кажњаваш слугу њезиног - своје тело? Не хвали се телесним постом, јер он сам не уздиже на небо без молитве и милостиње."
   А свети Василије Велики на питање: "Која је мера поста?", овако одговара:
   "У духовном посту мера је једна и важи за све - потпуно удаљење од свега што води греху."
   Васкршњи пост траје шест седмица, а последња, седма је Страдална седмица, то су дани Христовог страдања, када се посебно строго пости.

   СВЕТОСАВСКО ЗВОНЦЕ, бр. 2, 2018.

Нема коментара:

Постави коментар