четвртак, 18. јануар 2018.

БОГ СЕ ЈАВИ ! , БОГОЈАВЉЕЊЕ, 19. јануар

  Господ скида своју одећу и Јован види анђеле како је узимају. Спаситељева нога ступа у мутни Јордан и Јован види како се његове воде просветљују, Богочовек пушта да таласи запљусну његова људска прса и Јован види како водене струје светлуцају и убрзавају се, Крститељ спушта своју руку на спаситељеву главу и потапа, три пута, оваплоћеног Логоса у дубину и чује како цела природа дише све дубље, Христос, обливен радосном водом, показује своје лице Претечи и гомили жељних. И Бог, видевши свог Сина и кроз њега, спасену творевину, одазива се љубавном зову света.
    И крстивши се Исус изађе одмах из воде; и гле, отворише му се небеса, и виде Духа Божијега где силази као голуб и долази на њега.
   И гле, глас са небеса који говори: Ово је Син мој љубљени који је по мојој вољи.

   Јеванђеље по Матеју 3, 16-17

   БОГ СЕ ЈАВИ!

   Анастасија-Весна Илић
Док си се Ти, Господе, крштавао у Јордану, показа се Света Тројица, јер Родитељ (Отац)  гласом сведочаше о Теби називајући Те љубљеним Сином, а Дух у облику голуба, потврђиваше речи, Христе Боже, Који си се јавио и свет просветио, слава Теби!
Богојављење. Када Господ Исус беше навршио тридесет година од Свог телесног рођења, Он отпоче Свој учитељски и спаситељски посао. И сам, почетак почетка ознаменова крштењем на Јордану. Свети Кирил Јерусалимски вели: „Почетак света вода, почетак Јеванђеља Јордан“. При крштењу Господа у води објавила се свету она тајна која се у Старом Завету наговештавала, о којој се у старом Мисиру и Индији само баснословило, тј. тајна божанске Свете Тројице. Отац се јавио чувству слуха, Дух се јавио чувству вида, а Син се јавио уз то још и чувству додира. Отац је изрекао Своје сведочанство о Сину. Син се крстио у води а Дух Свети у виду голуба лебдео је над водом. А када Јован Крститељ засведочи и рече о Христу: „Гле, Јагње Божије које узима на се гријехе свијета“ (Јн 1, 29) и када он погрузи и крсти Господа у Јордану, тиме се показа и мисија Христова у свету и пут нашега спасења. Наиме: Господ узе на се грехе рода човечјег и под њима умре (погружење) и оживе (излазак из воде); и ми морамо умрети као стари греховни човек и оживети као очишћени, обновљени и препорођени. Ово је Спаситељ, и ово је пут спасења. Празник Богојављења (Теофанија, грчки) просвећује показујући нам Бога као Тројицу једнобитну и неразделну. То је једно. И друго: јер се свак од нас крштењем у води просвећује тиме што постаје усиновљен од Оца Светлости, заслугом Сина и силом Духа Светога.

   Епископ Николај, Охридски пролог, Сабрана дела, Глас цркве, Шабац, 2013.

Нема коментара:

Постави коментар