среда, 9. август 2017.

ДУХОВНО ОРУЂЕ ЗА ДУХОВНЕ ИСТИНЕ

Када неко каже: „Докажи ми да Бог постоји и ја ћу веровати“, ми питамо: „Какав доказ тражиш? Можда логички доказ?“ Да ли је Бог геометријска теорема да га доказујемо математички? Или је можда потребан научни доказ? Да ли је Бог материјална твар коју можемо да поставимо у епрувету и анализирамо? За различите ствари постоје различити докази. Као што је Џорџ Бутрик рекао: „За кромпир постоји једна врста доказа, друга за песме, сасвим различита за људе, а посебна за Бога.“ Доказ Бога представља наше лично откривање Њега,
не путем логике или науке, већ вером, молитвом, покајањем, Библијом, Црквом и светим тајнама. То су оруђа која користимо за откривање Бога који је Дух и Истина. Ми користимо духовна оруђа да би открили духовне истине. Вера у Бога није и не може бити ирационална, не противи се разуму; она је изван разума, а тиме и изнад логике и научних демонстрација. Најзад, кад бисмо могли да анализирамо Бога у епрувети и да га логички схватимо, тада Он не би био Бог. Ми бисмо били Бог. Он би био мањи од нас, а ми изнад њега.

   Каленић, бр.4, 2017.
   Дечија страна, Часопис Епархије шумадијске

Нема коментара:

Постави коментар