Истинско богатство ове земље почива у раскошној разноликости културних слојева свих епоха и безмало свих доминантних светских религија“ – каже ауторка раскошне монографије „Благо Србије“ у којој се о националној баштини говори на преко 500 страна, са хиљаду илустрација у колору, мапама, речником мање познатих израза, и пре свега са 75 узбудљивих, аутентичних текстова о српском тлу.
Историчарка уметности и књижевница, Тамара Огњевић, аутор је недавно објављене капиталне монографије „Благо Србије“ (Младинска књига Београд) чије је прво издање штампано у 9.000 примерака, и мимо свих очекивања (када су у питању књиге које се баве културно-историјском баштином), безмало распродато. Позвани кажу да је томе разлог управо ретка способност ауторке да најсложенију грађу представи на популаран и занимљив начин, приступачан најширој културној публици.
Мултидисциплинарни истраживач међународног угледа, Тамара Огњевић је и оснивач и директор Артис центра, прве приватне организације у Србији која се бави историјом, теоријом и менаџментом уметности. Ипак, „Благо Србије“, раскошна монографија на више од 500 страна, са готово хиљаду илустрација у колору, времепловом, мапама, речником мање познатих израза, а пре свега са 75 узбудљивих, аутентичних текстова о баштини српског тла несумњиво спада у врхунске домете, па може се слободно рећи, и у остварења која представљају животно дело једног аутора.
У монографији „Благо Србије“ нам на непосредан, занимљив и узбудљив начин говорите о нашим прецима кроз њихова дела, односно уметничко, архитектонско, књижевно и друго наслеђе које су нам оставили.
Монографија је пре свега књига о људима, о прецима и претходницима, који су се у једном тренутку затекли на тлу данашње Србије, и ту оставили трагове вредне памћења – од аутентичних архитектонских здања, слика, књига, скулптура до читавих градова. Мој циљ је био да пре свега читаоцима приближим те људе и њихово време како бих им осветлила многобројна дела примарно споменичког наслеђа којима је крцата савремена Србија.
Пишете о појединим нашим владарима и знаменитим људима, описујући шта су чинили, како су примали стране владаре и њихове мисије, како су се хранили и облачили као да говорите о сопственим савременицима. Да ли је заиста истина да се кнез Лазар облачио у Италији?
Ако сам заиста на читаоца оставила такав утисак онда је у највећој мери успела моја замисао да широку културну публику „упознам“ са неким од најзначајнијих људи који су у једном тренутку настањивали овај наш простор. Наиме, ја сам присталица такозване упоредне методологије која уметничко дело третира унутар културне историје, историје књижевности, историје религије и других референтних извора. Само тако према мом и не само мом суду, јер је реч о веома озбиљној и захтевној научној грани, можемо сагледати културно наслеђе, околности у којима је настајало, људе који су га наручивали као и оне који су га непосредно стварали. Баштина на такав, аутентичан начин, сведочи време и људе, историјске и социјалне процесе.
Кад смо код другог дела Вашег питања – кнез Лазар није једини који се облачио у Италији. Немањићи, а касније и ојачала српска властела куповали су такозвану златоткану одећу које су израђивале најбоље италијанске, а у првом реду тосканске радионице за производњу текстила.
Добра и скупоцена свила, као и други материјали, крзно и кожа добављани су и из Византије, која је по раскошном обиљу најразличитије робе далеко предњачила у односу на своје савременике. Међутим, фино ланено платно, такозвана раса која је име добила по Старом Расу у коме је прављена, извожено је као тражен српски артикал широм ондашњег, средњовековног света. Није се могла замислити добра подсукња и квалитетан веш без овог доброг српског, ланеног ткања.
С. Тијанић, "Печат", 16. август 2012.
Историчарка уметности и књижевница, Тамара Огњевић, аутор је недавно објављене капиталне монографије „Благо Србије“ (Младинска књига Београд) чије је прво издање штампано у 9.000 примерака, и мимо свих очекивања (када су у питању књиге које се баве културно-историјском баштином), безмало распродато. Позвани кажу да је томе разлог управо ретка способност ауторке да најсложенију грађу представи на популаран и занимљив начин, приступачан најширој културној публици.
Мултидисциплинарни истраживач међународног угледа, Тамара Огњевић је и оснивач и директор Артис центра, прве приватне организације у Србији која се бави историјом, теоријом и менаџментом уметности. Ипак, „Благо Србије“, раскошна монографија на више од 500 страна, са готово хиљаду илустрација у колору, времепловом, мапама, речником мање познатих израза, а пре свега са 75 узбудљивих, аутентичних текстова о баштини српског тла несумњиво спада у врхунске домете, па може се слободно рећи, и у остварења која представљају животно дело једног аутора.
У монографији „Благо Србије“ нам на непосредан, занимљив и узбудљив начин говорите о нашим прецима кроз њихова дела, односно уметничко, архитектонско, књижевно и друго наслеђе које су нам оставили.
Монографија је пре свега књига о људима, о прецима и претходницима, који су се у једном тренутку затекли на тлу данашње Србије, и ту оставили трагове вредне памћења – од аутентичних архитектонских здања, слика, књига, скулптура до читавих градова. Мој циљ је био да пре свега читаоцима приближим те људе и њихово време како бих им осветлила многобројна дела примарно споменичког наслеђа којима је крцата савремена Србија.
Пишете о појединим нашим владарима и знаменитим људима, описујући шта су чинили, како су примали стране владаре и њихове мисије, како су се хранили и облачили као да говорите о сопственим савременицима. Да ли је заиста истина да се кнез Лазар облачио у Италији?
Ако сам заиста на читаоца оставила такав утисак онда је у највећој мери успела моја замисао да широку културну публику „упознам“ са неким од најзначајнијих људи који су у једном тренутку настањивали овај наш простор. Наиме, ја сам присталица такозване упоредне методологије која уметничко дело третира унутар културне историје, историје књижевности, историје религије и других референтних извора. Само тако према мом и не само мом суду, јер је реч о веома озбиљној и захтевној научној грани, можемо сагледати културно наслеђе, околности у којима је настајало, људе који су га наручивали као и оне који су га непосредно стварали. Баштина на такав, аутентичан начин, сведочи време и људе, историјске и социјалне процесе.
Кад смо код другог дела Вашег питања – кнез Лазар није једини који се облачио у Италији. Немањићи, а касније и ојачала српска властела куповали су такозвану златоткану одећу које су израђивале најбоље италијанске, а у првом реду тосканске радионице за производњу текстила.
Добра и скупоцена свила, као и други материјали, крзно и кожа добављани су и из Византије, која је по раскошном обиљу најразличитије робе далеко предњачила у односу на своје савременике. Међутим, фино ланено платно, такозвана раса која је име добила по Старом Расу у коме је прављена, извожено је као тражен српски артикал широм ондашњег, средњовековног света. Није се могла замислити добра подсукња и квалитетан веш без овог доброг српског, ланеног ткања.
С. Тијанић, "Печат", 16. август 2012.
Нема коментара:
Постави коментар