петак, 8. мај 2020.

С Вањом у планине: КАБЛАР / Илиње и Никоље

Илиње
   Е тако, то би било то! Свих 12 светилишта је изакварелисано. Сад нека се мало "крчкају". Од њих ће, и уз посебне текстове или приче, у наредном времену да настане књига ОВЧАРСKО-KАБЛАРСKА СВЕТИЛИШТА. Тражећи фото-материјал за цртање и акварелисање ових тачака у Овчарско-кабларској клисури, сазнао сам доста ствари које раније нисам знао. Помоћу њих шири ми се и историјска слика овог чаробног предела, који је дуго тема мојих размишљања, писања а повремено и сликања.
   Следом неповољног историјског тока, од манастира Илиње је врло мало остало. Узроке сам, читајући по нешто о томе, почео да наслућујем. Тај недостатак конкретних облика, потерао ме је у сферу имагинације. Оваква црквица и њен звоник заиста постоје у овом облику, али у другом међусобном односу. Такође, са тог места, повише манастира Благовештење, Овчар се види, само не и манастири Сретење и Тројице, на њему. Али, ја сам имао јаку жељу да их ипак, а посебно одатле, видим.
   И, видео сам их!

   Душко Милошевић
Манастир Никоље

Нема коментара:

Постави коментар