уторак, 16. фебруар 2016.

Песма српског војника Крфљанки


 Једна од најлепших грчких песама: ”Не љути се на мене око моје”, која је позната многим генерацијама све до данашњих дана, изворно је настала на Крфу пре сто година. Према легенди, написао ју је наш војник Гркињи када је полазио на Солунски фронт.
                                      
   После повлачења српске војске са Крфа и пребацивања на Солунски фронт, крећући ка коначном ослобођењу своје Србије, српски војник је поклонио ове речи крфљанки Хондројанис Харули, која их је касније, уз малу преправку претворила у песму. Песма је временом претрпела још неколико незнатних преправки, па је верзију коју је записала Евтихиа Папагиандопулу (Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου) чуо и познати грчки композитор Димитрис (Ставрос) Кугиумцизис (Δημήτριος Κουγιουμτζής) који је обрадио и за њу написао музику, а једну од најлепших њених изведби је урадио Георгос Даларас. Гркиња којој је песма била посвећена била је једна од сестара ближег рода Јануса Јонулиса, који је своју једину њиву у Агиос Матеосу, поклонио српској војсци да би се мртви војници сахрањивали. Та њива се никада више није обрађивала до дана данашњег. Она стоји као сведочанство о нераскидивој вези Срба и Грка Крфљана. На њој су преживели саборци Дринске дивизије иначе вешти клесари, за време свог боравка на Крфу подигли споменик у славу и помен своје страдале браће војника.

Не љути се на мене око моје

Не љути се на мене, око моје, што морам да одем…..
Птица ћу постати и поново ћу теби доћи

Отвори прозор плави босиљку мој
и слатким осмехом ми пожели лаку ноћ

Не љути се на мене око моје сада што ћу те напустити ….
Изађи на час да те видим и кажем збогом……

Отвори прозор мој плави босиљку,
и слатким осмехом ми пожели лаку ноћ

   извор:www.zvonce.spc.rs

Нема коментара:

Постави коментар